Safari na Turks i Caicos, 26.11-03.12.2016
Termin: 26.11.2016-03.12.2016
Cena: 2595 USD za osobę
Obszar Turks & Caicos znany jest z pięknych turkusowych wód, jedna z najlepszych ścian na świecie. Niezwykła i przejrzysta woda, która przenosi niezbędne składniki odżywcze dla wielu organizmów morskich, w tym wielu dużych gatunków pelagicznych.
Opis trasy:
Należy zauważyć, że ten plan jest tylko przykładem, i zmienia się w zależności od pogody i logistyki wg uznania kapitana.
Dni na pokładzie łodzi obejmują zazwyczaj śniadanie od 7 rano do 8 rano (zimne śniadania są dostępne dla późno wstających), następują dwa nurkowania rano, obiad o 12:30, dwa nurkowania po południu, kolacja na 18:30, i nurkowanie nocne. Wycieczki na wybrzeża wyspy będą organizowane w miarę możliwości dla osób zainteresowanych.
niedziela:
Provo w Northwest Point. Cztery do pięciu nurkowań, z nocą spędzoną na cumowaniu.
poniedziałek:
Dwa nurkowania rano w Point Northwest, potem 2-godziny rejsu do Caicos West. Trzy nurkowania, z nocą spędzoną na cumowaniu.
wtorek:
Do pięciu nurkowań na Caicos West, z nocą spędzoną na cumowaniu.
środa:
Dwa nurkowania w West Caicos, transport na French Cay, trzy nurkowania na French Cay z nocą spędzoną na cumowaniu.
czwartek:
Pięć nurkowań na French Cay, z nocą spędzoną na cumowaniu.
piątek:
Nurkowania Dawn i poranne nurkowania na French Cay, z wyjazdem na 2-godzinną podróż do portu. Po południu czas wolny, kolacja na lądzie, z nocą spędzoną na pokładzie statku.
sobota:
07:00-08:30 Śniadanie kontynentalne
09:00 Wykwaterowanie z Turks i Caicos Explorer II. Jeżeli zostają Państwo na popołudniowy lot, można zostawić swój bagaż na pokładzie do odebrania później. Jednak, kabiny są bardzo drogie i mogą być kosztowne, aby wrócić na statek.
O łodzi Turks & Caicos Explorer II:
Wspaniały Turks & Caicos Explorer II został zaprojektowany od podstaw jako statek do safari nurkowych. Nowo wyremontowany luksusowy statek przewozi do 20 pasażerów i 8 członków załogi. Wszystkie kabiny na całym statku posiadają indywidualnie sterowaną klimatyzację i prywatne łazienki.
Konstrukcja: aluminium,
Belka: 6,71 m,
Pojemność: 238 ton,
Prędkość maksymalna: 14 węzłów,
Maksymalny zasięg: 2500 mil morskich,
Silniki: 2 GM 12 V 71 silników głównych, 450 hp każdy,
Generatory: 1 GM 671 Diesel produkuje 110 V AC/220 V AC, 125 KW mocy, 1 GM 671 Diesel produkuje 110 V AC/220 V AC, 75 KW mocy,
Pojemność zbiornika paliwa: 5600 galonów,
Dostawa wody słodkiej: 2 Reverse Osmosis watermaker, 5000 galonów na wszystkie dni, 4500 galonów przechowywane,
Air Systems: 2 Bauer K-14 9 cfm kompresory, elektryczne, z kaskadą typu banki pamięci, znajduje się w lazarette,
Nitrox System: Nitrox Technologies membrane, tworzy 32% nitrox, znajduje się w lazarette,
Elektryczność: 220 V i 110 V AC (110 V AC 3 płaszczyzny uziemionego gniazda we wszystkich kabinach i głowicach).
Na mostku: 48-milowy radar Simrad z alarmami bliskości, Autopilot, Global Positioning System (GPS) z alarmem lokalizacji, Digital echosonda z alarmem, rejestrator Digital, system komputerowy wykres z linkiem GPS, telefon satelitarny z łączem danych, telefon komórkowy , SSB Radiotelefon i radio UKF, wewnętrzny system telefoniczny.
Noclegi: 20 pasażerów w 10 kabinach, wszystkie z łazienkami i prysznicami. Do 10 pracowników w pomieszczeniach załogi.
Wyposażenie bezpieczeństwa: tratwy ratunkowe (2), pierścienie życia/stroboskopy, kamizelki ratunkowe, awaryjny lokalizator pozycji, race, tlen i sprzęt pierwszej pomocy.
Inne Wyposażenie: Pełna obsługa elektrycznych kuchni, Scotsman Ice Flakers (2), Boatwide system stereo audio, stanowisko do ładowania akumulatorów itp.
Tenders: Sztywny ponton kadłuba, wykorzystywany do przewozów pasażerskich i nurkowania.
Cena zawiera:
do 5 nurkowań dziennie (w zależności od pogody), 3 posiłki dziennie (z wyjątkiem kolacji w piątek), przekąski między nurkowaniami, ręczniki, butle z powietrzem, balast i pasy balastowe, napoje alkoholowe i bezalkoholowe.
Cena nie zawiera:
transferu z/na lotnisko (do 45 USD za 2 osoby w jedną stronę), przelotów, kolacji w piątek wieczorem, opcjonalnych wycieczek lądowych, wypożyczonego sprzętu, napiwku dla załogi (zwykle między 10 a 15% wartości safari, ale ostatecznie zależy to od klienta), opłat portowych 95 USD płatnych na łodzi, dopłaty paliwowej 125 USD, nitroxu – 10 USD za butlęm dodatkowego ubezpieczenia nurkowego, od kosztów rezygnacji i chorób przewlekłych.