King Cruiser / Shark Point / Koh Doc Mai

Nurkowania wrakowe w Tajlandii:

Japoński prom samochodowy i pasażerski, służył jako prom łączący Phuket i Phi Phi. Czteropokładowy katamaran o dwóch kadłubach, długość 85m, szerokość 26king-cruiser metrów, wysokość od stępki do dachu kajuty kapitana 18m jest ogromny i monumentalny. Zatonął w 1997 roku przy doskonałych warunkach pogodowych, trafiając w jedyny możliwy do trafienia punkt na trasie, czyli Anemone Reef pozostawiając trwałą bruzdę zarówno w rafie jak i jednym z kadłubów katamarana. Przypadkowa zbieżność kończącego się przeglądu technicznego wysłużonej jednostki i niespotykane zgromadzenie łodzi rybackich w rejonie zatonięcia pozwoliło zejść suchą nogą wszystkim pasażerom i członkom załogi. Wrak stoi w pionowej pozycji na płozach katamaranu na dnie na głębokości 32 m. Górny pokład znajduje się nieco poniżej 20m. Wrak został poważnie uszkodzony w czasie tsunami, penetracja jest możliwa tylko w ograniczonym zakresie na poziomie pokładu samochodowego, oraz dla bardzo zaawansowanych nurków wrakowych w komorze silnika i korytarzach technicznych, albo między kadłubami pod wrakiem. Wrak jest obojkowany i nawet przy silnym prądzie nurkowanie jest stosunkowo łatwe. Z ogromna radością obserwujemy coroczny przyrost korali i zadomowianie sie coraz większej ilości ryb na wraku. Czasami ławice lucjanów, barakud i tuńczykowatych zasłaniają wrak utrudniając jego oglądanie. W czasie nurkowania należy uważać na ostre krawędzie blach, nie wpływać w miejsca nie zalecane przez przewodnika. Rozsądne jest użycie latarki i nitroxu, a do celów zaawansowanych penetracji pełnego sprzętu technicznego. Doskonałe miejsce na kurs Wreck Diver PADI

Głębokość : 20 – 32m
Widoczność: 7 – 30m absolutnie nieprzewidywalna
Prądy: brak do bardzo silnych poza obrysem kadłuba
Odległość od Phuket : Łodzią 2h 10min
Najlepszy czas:  Luty – Listopad

Zainteresowała Cię ta oferta?

zadzwoń 22 614 0000

napisz nurkowanie@victoriatravel.pl

Tagi: , , ,
mautic is open source marketing automation